18 Ocak 2014 Cumartesi

Yıllar sonra yine Elmalı Turta


Bundan yıllar önce daha yeni hamileyken uğursuz bir günde yapmıştım seni... Bir daha da cesaret edemedim denemeye aynı uğursuzluk devam eder diye... Bugün bu kara büyüyü yeni ve harika bir tarif ile tersine döndürmek istedim... Henüz tadına bakma fırsatı bulamadım ama koku ve görüntüye bayıldım😊
Tarif ve malzemeler

Tabanı için:
(Sablee hamuru)
140 gr tereyagi,
140 gr pudra sekeri
1 yumurta sarisi
1 iyi haslanmis yumurta sarisi
Vanilya ekstresi
1 bardak +1/4 bardak un ( undan 2 kasik al 2 kasik misir nisastasi ekle)
Pudra sekeri ve unu eleyerek ekle pismis yumrta sarisini rendeleyerek ilave et)
Karisimlardan hamur yap sogumasi icin strec filme sar ve buzdolabinda 2 saat beklet
(Bu tarife farkli seyler ekleyerek (kakao renkli seker) farkli kurabiyeler yapilir
Turta veya krem brule hamuru olarak kullanilabilir)
İç malzemesi:
4-5 elma rendesi,2-3 karanfil, 2 avuç ceviz, 1tatlı kaşığı tarçın,4-5 yemek kaşığı toz şeker

Merdane ile açılıp kalıplara yerleşen turta hamuru üzerine elmali karışım pişirilip eklenir, dileğimiz gibi süslenir ve 180 derecede ısıtılmış fırında üzero kızarana kadar pişirilir, afiyetle yenir...🍎👍

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder